W dniu 18 czerwca 2010 o godzinie 14.00 30 uczestników projektu rozpoczęło udział w realizacji zadania 7 (Zorganizowanie 8 wyjazdów na przedstawienia teatralne w dużych ośrodkach miejskich). Był to drugi z wyjazdów.
Nosi w sobie te stany, które w konsekwencji prowadzą do jego unicestwienia. Droga, przez którą przechodzi, zmienia nie tylko jego psychikę, ale i przestrzeń, którą się tak narkotycznie żywi. Jest ona uwodząca, niebezpieczna i nieodwracalna. Matnia, w którą wpada nasz bohater dostając pierwszy komunikat podczas spotkania z wyrocznią, jaką są wiedźmy jest nieodwracalna. To one zasiały niepokój, ale i fascynację tym co ma się zdarzyć w życiu "Makbeta". Jedno wydarzenie rodzi następne. To pasmo pozornych szczęść i prawdziwych nieszczęść, w które zaplątuje się człowiek żądny władzy i sukcesu. Pomocną dłoń na tej drodze podaje mu osoba najbliższa jaką jest Lady Makbet. To więcej niż podanie ręki, to raczej presja konsekwentnie realizowana przez bezwzględną kobietę, która świadoma swojej przewagi wynikającej z jej natury, mobilizuje bliską sobie osobę do dalszych szaleńczych decyzji. Obydwoje brną ku przepaści, na dnie której przegląda się w lustrze śmierć. To ona zbiera swoje żniwo w tej mrocznej komnacie, w której jedynym światłem jest odbita kropla krwi. Czerń i czerwień to symbole, przez które wędrują bohaterowie Szekspira, nieświadomi, że wypełniona barwą karminu otchłań topi ich w swoich odmętach. Niewinnie ujawniony na początku wydarzeń los, wieńczy klamra, która chciałoby się by była tylko snem.
Tak pisze o tej jednej z najsłynniejszych sztuk W Szekspira reżyser najnowszej jej adaptacji scenicznej w Polsce Leszek Mądzik. Na jednym z pierwszych przedstawień Makbeta w teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie miało okazję być 30 uczestników projektu Człowiek w teatrze życia realizowanego w ramach Kapitału Ludzkiego EFS w dniu 18 czerwca 2010 roku. Sztuka wywołała ogromne wrażenie. Nowatorski sposób prezentowania klasycznego tekstu, ograniczenie do minimum światła na scenie i liczby dekoracji wydobyły demoniczność postawy tytułowego bohatera i podkreśliły aktualność dzieła i jego ponadczasowy charakter.
Biorąca udział w projekcie młodzież mogła w skupieniu obserwować warsztat aktorski oraz poszerzyć swoją wiedzę o kanonie dramatu europejskiego, mogła być świadkiem wielkiego wydarzenia kulturalnego.
Opiekunami młodzieży w czasie trwania wycieczki byli: Beata Dudek, Dorota Znamirowska - Kalata, Adam Kalata.
Wstecz» Strona główna»